misja i wizja 2025-2028

naszej
wspólnoty

Wzrastajcie w łasce i w poznaniu Pana naszego i Zbawiciela, Jezusa Chrystusa.
2 List Piotra 3:18
Jak chcemy się rozwijać

Wizja i misja wspólnoty 3 Siedem

Wizja i misja wspólnoty 3Siedem oparta jest na trzyletniej strategii rozwojowej, która skupia się na wzrastaniu duchowym, budowaniu relacji oraz zaangażowaniu we wspólnotową misję.

Wizją jest rozwój i pomnażanie liderów - uczniów Jezusa, którzy są głęboko zakorzenieni w relacji z Bogiem, żyją jednością i odpowiedzialnością we wspólnocie oraz aktywnie wychodzą do świata z ewangelizacją i służbą społeczną. Wspólnota dąży do tego, aby jej członkowie rozwijali się duchowo, pielęgnowali bliskie, bezpieczne relacje i angażowali się w współtworzenie życia wspólnotowego oraz misyjne działania, podobnie jak elementy drzewa — od korzeni, przez pień i gałęzie, aż po owoce.

Trzyletnia misja wspólnoty:

zakorzenienie w bogu

Głębokie zakorzenienie w Bogu przez osobistą relację, modlitwę, czytanie Pisma i prowadzenie dzienników duchowych (Rok 1 - korzenie).

zakorzenienie w relacjach

Budowanie jedności, odpowiedzialności i bliskości w strukturze wspólnoty oraz rozwój relacji międzypokoleniowych (Rok 2 - pień).

zakorzenienie w służbie

Podejmowanie działań misyjnych, mentoringu oraz ewangelizacji, które owocują wzrostem liczby nawróconych i nowych grup domowych (Rok 3 - gałęzie i owoce).

STRATEGIA 3SIEDEM

3 lata SIEDMIU liderów

„Opowiedział im następującą przypowieść: Pewien człowiek miał drzewo figowe zasadzone w swojej winnicy; przyszedł i szukał na nim owoców, ale nie znalazł.  Rzekł więc do ogrodnika: "Oto już trzy lata, odkąd przychodzę i szukam owocu na tym drzewie figowym, a nie znajduję. Wytnij je: po co jeszcze ziemię wyjaławia?"  Lecz on mu odpowiedział: "Panie, jeszcze na ten rok je pozostaw; ja okopię je i obłożę nawozem; może wyda owoc. A jeśli nie, w przyszłości możesz je wyciąć".
Najbliższe 3 lata poświęcamy na rozwój liderów, powołując do tego zadania wszystkich członków wspólnoty 3siedem.  

W każdym roku szukamy działań opiekujących się wszystkimi 3 potrzebami (wynikającymi z analizy potrzeb indywidulanych zgłoszonych podczas wyjazdu wspólnotowego we wrześniu 2025) i jednocześnie w każdym roku koncentrujemy się szczególnie na 1 jednej z nich.

nasze potrzeby

przeczytaj więcej o metaforze drzewa figowego >>

ROK 1 – KORZENIE

Cel: głębokie zakorzenienie w Chrystusie, uzdrowienie serca, fundamenty wiary, kształtowanie duchowej dyscypliny.
By mieć głęboką relację z Bogiem, trzeba dbać o tą relację, poświęcać jej czas i swoją uważność.

POTRZEBA:
ROZWÓJ DUCHOWY

DOROŚLI | NASTOLATKOWIE | DZIECI

1. Poranna, krótka modlitwa do Ducha Świętego: „Panie, prowadź mnie dziś”.

2. Praktyka duchowych przełomów - Czytanie wybranego fragmentu Pisma i prowadzenie dziennika, w którym zapisujemy 1 myśl, która jest do mnie lub o mnie, spisujemy w nim również odkrycia, wysłuchane modlitwy, staramy się podczas nabożeństwa składać świadectwa bożego działania,

3. Trzy „dziękuję”: na koniec dnia wypowiadamy 3 powody wdzięczności dla naszego Stwórcy.

1. Medytacja tematyczna  raz w tygodniu rozmyślamy nad tematem z kazania, ze wskazaniem 1 rzeczy, która z kazania buduje moją relacja z Bogiem lub bliźnimi, wskazuje na elementy do pracy nad sobą.

2. Spotkanie w grupie domowej

3. Dbanie o relacje w Trójce,
rozmowa w niedzielę o minionym tygodniu i wspieranie swojej trójki w modlitwie.

Przeczytaj więcej o TRÓJKACH >>

1. Praktyka postu 1 dzień postu, częściowy post + modlitwa w konkretnej intencji

2. Praktyka rozwoju: udział w projektach organizowanych w kościele, dopasowanych do potrzeb indywidulanych

3. Praktyka służby: 1 zadanie realizowane dla wspólnoty (np. pomoc w organizacji nabożeństwa, przygotowanie materiałów dla dzieci) zgodnie ze zgłoszoną dostępnością czasową.

1. Krótka modlitwa do Ducha Świętego: „Panie, prowadź mnie dziś”.

2. Praktyka duchowych przełomów - Czytanie wybranego fragmentu Pisma i prowadzenie dziennika, w którym zapisujemy 1 myśl, która jest do mnie lub o mnie, spisujemy w nim również odkrycia, wysłuchane modlitwy, staramy się podczas nabożeństwa składać świadectwa bożego działania,

3. Trzy „dziękuję”: na koniec dnia wypowiadamy 3 powody wdzięczności dla naszego Boga.

1. Medytacja tematyczna  raz w tygodniu rozmyślamy nad tematem z kazania lub tematem spotkania dla młodzieży,  ze wskazaniem 1 rzeczy, która buduje moją relację z Bogiem lub bliźnimi, wskazuje na elementy do pracy nad sobą.

2. Udział w spotkaniach dla młodzieży: WIR, GPS, Uniwersytet niedzielny, spotkania projektowe

3. Dbanie o relacje w Trójce, rozmowa w niedzielę o minionym tygodniu i wspieranie swojej trójki w modlitwie.

Przeczytaj więcej o TRÓJKACH >>

1. Praktyka postu raz w miesiącu rezygnacja z czegoś co zabiera nam czas (telefon, gra na komputerze, lenistwo itd.) i przeznaczenie go na relację z Bogiem i/lub ludźmi

2.Praktyka rozwoju: udział w projektach organizowanych w kościele, dopasowanych do potrzeb indywidulanych

3. Praktyka służby: 1 zadanie realizowane dla wspólnoty zgodnie z  mocnymi stronami.

1. Rodzice | opiekunowie codziennie czytają ze swoimi dziećmi fragment z Biblii dla dzieci (np. komiks).

2. Modlą się ze swoimi dziećmi zachęcając je do wypowiadania wdzięczności dla naszego Boga.

3Pytają dzieci o wysłuchane modlitwy o zapisują, rysują z dziećmi ich świadectwa.

1. Udział w spotkaniach dla dzieci: Szkółka niedzielna. 2. Dbanie o relacje w Trójce, rozmowa w niedzielę o minionym tygodniu i wspieranie swojej trójki w modlitwie.

Przeczytaj więcej o TRÓJKACH >>

1. Praktyka postu 1 w miesiącu rezygnacja z obejrzenie 1 bajki i spędzenie tego czasu z rodziną.

2. Praktyka rozwoju: udział w projektach organizowanych w kościele, dopasowanych do potrzeb indywidulanych dzieci.
3. Praktyka służby: 1 zadanie wykonywane dla wspólnoty zgodnie z możliwościami wiekowymi.

pobierz materiały codzinnej praktyki >>pRZEJDŻ DO STRONY O TRÓJKACH  >>

roczny kamień milowy

Każdego członka naszej wspólnoty zachęcamy do napisania, narysowania osobistego świadectwa bożego działania w naszym życiu,  w sezonie wrzesień 2025/sierpień 2026 i przedstawienie go w grupie/kościele, na wyjeżdzie wspólnotowym.

ROK 2 – pień

Cel: Kształtowanie charakteru, nauka przywództwa służebnego, stabilność.

POTRZEBA: 
RELACJE, BLISKOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO

DOROŚLI | NASTOLATKOWIE | DZIECI

1. Poranna Modlitwa o prowadzenie ducha i o „Owoc Ducha”(miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność,  łagodność, opanowanie.): wybieramy codziennie 1 owoc i prosimy Boga o jego rozwój i wskazanie jak o niego mam się zatroszczyć wdanym dniu.

2. Praktyka  duchowych przełomów - Czytanie wybranego fragmentu Pisma i prowadzenie dziennika, w którym zapisujemy 1 myśl, która jest do mnie lub o mnie, spisujemy w nim również odkrycia, wysłuchane modlitwy, staramy się podczas nabożeństwa składać świadectwa bożego działania,

3. Trzy „dziękuję”: na koniec dnia wypowiadamy 3 powody wdzięczności dla naszego Stwórcy oraz prowadzimy Krótki rachunek sumienia: co w moim dniu było zgodne z charakterem Chrystusa?

1. Medytacja tematyczna  raz w tygodniu rozmyślamy owocami Ducha Świętego w naszym życiu.

2. Spotkanie w grupie domowej

3. Dbanie o relacje w nowej Trójce, rozmowa w niedzielę o minionym tygodniu i wspieranie swojej trójki w modlitwie.

4. Budowanie relacji rozmowa z młodszym/nowym członkiem – nauka słuchania, poznawanie Jego świata, badanie zasobów, proponowanie adekwatnych projektów, służb.

5. Służba dla innych  Służenie podczas nabożeństwa modlitwą o intencje wynikające z kazania, angażowanie się w wybrany przez siebie element nabożeństwa.

Przeczytaj więcej o TRÓJKACH >>

1. Praktyka postu 1 dzień postu, częściowy post + modlitwa w konkretnej intencji

2. Refleksja charakteru: wybierz jeden owoc ducha  i oceń swój postęp, a następnie pytaj Boga nad czym pracować w kontekście własnego charakteru, by ów owoc stał się widoczny, zapytaj o to również 1 wybraną osobę z grupy domowej i/ lub trójki

3. Praktyka rozwoju: współtworzenie  projektów organizowanych w kościele, dopasowanych do potrzeb indywidulanych

4. Praktyka  odpowiedzialności: Wybierz jeden ze swoich pomysłów i wprowadź go w życie lub pomóż wcielić w życie pomysł, który zgłosi do ciebie nastolatek, dziecko z Twojej trójki.

1.Poranna Modlitwa o prowadzenie ducha i o „Owoc Ducha”(miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność,  łagodność, opanowanie.): wybieramy codziennie 1 owoc i prosimy Boga o jego rozwój i wskazanie jak o niego mam się zatroszczyć w danym dniu

2. Praktyka  duchowych przełomów - Czytanie wybranego fragmentu Pisma i prowadzenie dziennika, w którym zapisujemy 1 myśl, która jest do mnie lub o mnie, spisujemy w nim również odkrycia, wysłuchane modlitwy, staramy się podczas nabożeństwa składać świadectwa bożego działania,

3. Trzy „dziękuję”: na koniec dnia wypowiadamy 3 powody wdzięczności dla naszego Stwórcy oraz prowadzimy Krótki rachunek sumienia: Co w moim dniu było zgodne z charakterem Chrystusa?

1. Medytacja tematyczna raz w     tygodniu rozmyślamy owocami Ducha Świętego w naszym życiu.

2. Udział w spotkaniach dla młodzieży: uniwersytet niedzielny,   spotkania projektowe

3. Dbanie o relacje w nowej Trójce, rozmowa w niedzielę o minionym tygodniu i wspieranie swojej trójki w modlitwie.

4. Budowanie relacji rozmowa z młodszym/nowym członkiem – nauka słuchania, poznawanie Jego świata, badanie zasobów, proponowanie adekwatnych projektów, służb.

5. Służba dla innych  Służenie podczas nabożeństwa modlitwą o intencje wynikające z kazania / aktywne uczestniczenie w nabożeństwie.

1.Praktyka postu 1 w miesiącu rezygnacja z czegoś co zabiera nam czas i przeznaczenie go na jakiś rodzaj służby w kościele(np. rozmowa z kimś kto czuje się samotny)

2. Praktyka rozwoju: pomyśl nad jedną innowacją, czymś co chciałbyś zmienić, by młodzież czuł się jeszcze lepiej w kościele, zgłoś swój pomysł dorosłem w trójce.

3. Praktyka służby: kontynuuj zaangażowanie w 1 zadanie dla wspólnoty zgodnie z  mocnymi stronami.

1. Rodzice codziennie czytają ze swoimi dziećmi fragment z Biblii dla dzieci (komiks)

2. Modlą się ze swoimi dziećmi zachęcając je do wypowiadania wdzięczności dla naszego Boga i proszą o 1 rzecz, która Pan pomoże im rozwijać

3. Pytają dzieci o wysłuchane modlitwy o zapisują, rysują z dziećmi ich świadectwa.

1.  Udział w spotkaniach dla dzieci: szkółki niedzielnej

2. Dbanie o relacje w Trójce, rozmowa w niedzielę o minionym tygodniu i wspieranie swojej trójki w modlitwie.

3. Służba dla innych  Służenie zgodnie z możliwościami wiekowymi, rodzaj służby wymyślony na szkółce niedzielnej.

Przeczytaj więcej o TRÓJKACH >>

1. Praktyka postu 1 w miesiącu np. rezygnacja z obejrzenia 1 bajki i poświęcenie tego czasu na wykonanie jakiegoś obowiązku

2. Praktyka rozwoju: udział w projektach organizowanych w kościele, dopasowanych do potrzeb indywidulanych

3. Praktyka służby: 1 zadanie dla wspólnoty zgodnie z możliwościami wiekowymi, zgłoszenie na szkółce 1 pomysłu na to, co możemy zrobić, by dzieci w kościele czuły się jeszcze lepiej.

roczny kamień milowy

Poprowadzenie mini-warsztatu/spotkania dla grupy (15–30 min).Wysłuchania i zapisanie osobistego zaproszenia– 3 rzeczy do których zaprasza mnie, powołuje mnie mój Bóg,  zgłoszenie ich jako mojego planu na następny rok.

ROK 3 – gałęzie i owoce

Cel: wychodzenie do ludzi, mentoring, owocowanie.

POTRZEBA: 
ZAANGAŻOWANIE, WSPÓŁTWORZENIE I  WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚĆ

DOROŚLI | NASTOLATKOWIE | DZIECI

1. Rozmowa z Duchem Świętym: pytamy– „Dokąd chcesz mnie dziś posłać”

2. Praktyka  duchowych przełomów - Czytanie wybranego fragmentu Pisma i prowadzenie dziennika, w którym zapisujemy 1 myśl, która jest do mnie lub o mnie, w modlitwie pytamy Boga, do kogo nas posyła w tym tygodniu.

3. Trzy „dziękuję”: na koniec dnia wypowiadamy 3 powody wdzięczności dla naszego Stwórcy oraz prowadzimy Krótki rachunek sumienia: co w moim dniu było zgodne z charakterem Chrystusa oraz prowadzimy modlitwę misyjną: każdego dnia modlimy się o jedną osobę z otoczenia, która nie zna Chrystusa.

1.  Medytacja tematyczna  raz w tygodniu rozmyślamy owocami Ducha Świętego w naszym życiu i prosimy Boga by wskazał nam to co w nas wymaga poprawy

2. Spotkanie w grupie domowej, przyjęcie roli w ramach grupy.

3. Dbanie o relacje w nowej Trójce, rozmowa w niedzielę o minionym tygodniu i wspieranie swojej trójki w modlitwie, zgłaszanie swoich pomysłów na projekty dla osób spoza kościoła,

4. Budowanie relacji rozmowa z młodszym/nowym członkiem – nauka słuchania, poznawanie Jego świata.

5. Służba dla innych  Służenie podczas nabożeństwa modlitwą o intencje wynikające z kazania / aktywne uczestniczenie w nabożeństwie.

6. Rozmowa/spotkanie ewangelizacyjne – zaproszenie kogoś na herbatę, świadectwo wiary.

7. Mentoring ucznia – 1 godzina w tygodniu z osobą, której pomagamy wzrastać.

8.  Analiza wpływu: prowadzenie krótkich notatek jakie relacje lub projekty przynoszą owoce.

Przeczytaj więcej o TRÓJKACH >>

1. Praktyka postu 1 dzień postu, częściowy post + modlitwa w konkretnej intencji

2. Refleksja charakteru: wybierz jeden owoc ducha  i oceń swój postęp, a następnie pytaj Boga nad czym pracować w kontekście własnego charakteru, by ów owoc stał się widoczny, zapytaj o to również 1 wybraną osobę z grupy domowej i/ lub trójki

3.Praktyka rozwoju: współtworzenie  projektów organizowanych w kościele, dopasowanych do potrzeb indywidulanych

4.  Praktyka odpowiedzialności: Wybierz jeden ze swoich pomysłów i wprowadź go wżycie lub pomóż wcielić w życie pomysł, który zgłosi do ciebie nastolatek, dziecko z Twojej trójki .

1. Poranna Modlitwa o prowadzenie ducha i o „Owoc  Ducha” (miłość, radość, pokój,  cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność,  łagodność,  opanowanie.): wybieramy codziennie 1 owoc i prosimy Boga o jego rozwój i  wskazanie jak o niego mam się zatroszczyć w danym dniu

2. Praktyka  duchowych przełomów - Czytanie wybranego fragmentu Pisma i  prowadzenie dziennika, w którym zapisujemy 1 myśl, która jest do mnie lub o  mnie, spisujemy w nim również odkrycia, wysłuchane modlitwy, staramy się  podczas nabożeństwa składać świadectwa bożego działania,

3. Trzy „dziękuję”: na koniec dnia  wypowiadamy  3 powody wdzięczności dla naszego Stwórcy oraz prowadzimy Krótki rachunek  sumienia: co w moim dniu było zgodne z charakterem Chrystusa?

1. Medytacja tematyczna  raz w     tygodniu rozmyślamy owocami Ducha Świętego w naszym życiu.

2. Udział w spotkaniach dla młodzieży: uniwersytet niedzielny,     spotkania projektowe

3. Dbanie o relacje w nowej Trójce, rozmowa w niedzielę o minionym tygodniu i wspieranie swojej trójki w modlitwie.

4. Budowanie relacji rozmowa z młodszym/nowym członkiem – nauka słuchania, poznawanie Jego świata, badanie zasobów, proponowanie adekwatnych projektów, służb.

5. Służba dla innych  Służenie podczas nabożeństwa modlitwą o intencje wynikające z kazania / aktywne uczestniczenie w nabożeństwie.

Przeczytaj więcej o TRÓJKACH >>

1. Praktyka postu 1 w miesiącu rezygnacja z czegoś co zabiera nam czas i przeznaczenie go na jakiś rodzaj służby w kościele(np. rozmowa z kimś kto czuje się samotny)

2. Praktyka rozwoju: pomyśl nad jedną innowacją, czymś co chciałbyś zmienić, by młodzież czuł się jeszcze lepiej w kościele, zgłoś swój pomysł dorosłem w trójce.

3. Praktyka służby: kontynuuj zaangażowanie w 1 zadanie dla wspólnoty zgodnie z  mocnymi stronami.

1.  Rodzice codziennie czytają ze swoimi dziećmi fragment z Biblii dla dzieci (komiks)

2. Modlą się ze swoimi dziećmi zachęcając je do wypowiadania wdzięczności dla naszego Boga i proszą o 1 rzecz, która Pan pomoże im rozwijać

3. Pytają dzieci o wysłuchane modlitwy o zapisują, rysują z dziećmi ich świadectwa.

1. Udział w spotkaniach szkółki niedzielnej

2. Dbanie o relacje w Trójce, rozmowa w niedzielę o minionym tygodniu i wspieranie swojej trójki w modlitwie.

3. Służba dla innych  Służenie zgodnie z możliwościami wiekowymi, rodzaj służby wymyślony na szkółce niedzielnej.

Przeczytaj więcej o TRÓJKACH >>

1. Praktyka postu 1 w miesiącu np. rezygnacja z obejrzenia 1 bajki i poświęcenie tego czasu na wykonanie jakiegoś obowiązku

2. Praktyka rozwoju: udział w projektach organizowanych w kościele, dopasowanych do potrzeb indywidulanych

3.Praktyka służby: 1 zadanie dla wspólnoty zgodnie z możliwościami wiekowymi, zgłoszenie na szkółce 1 pomysłu na to co możemy zrobić by dzieci w kościele czuły się jeszcze lepiej .

roczny kamień milowy

Poprowadzenie grupy uczniów/liderów (2–3 osoby). Spisanie planu rozwoju liderów: będziesz pomnażać to, co otrzymałeś.